با Minefield فایرفاکس نوین را تجربه کنید

اگر مثل من یکی از عشاق سینه چاک فایرفاکس هستید و حاضر نیستید هیچ مرور گر دیگری را جایگزینش کنید به شما توصیه می کنم تا آخرین ورژن از این مرورگر را که البته نسخه Beta هست از اینجا  دانلود کنید تا ببینید که فایرفاکس جدید چه امکانات و ویژگیهایی جدیدی پیدا کرده.
برای خود من گزینه panaroma (تصویر2 گزینه1)از بقیه گزینه هایش جذابتر بود، امکان گروه بندی مجموعه ای از tab ها که به نظر من یک ویژگی منحصر بفرد است که تا کنون در رقبای فایرفاکس ندیده ام درتصویر1 شمایی از گزینه مورد نظر را مشاهده می کنید.

تصویر1
برای آشنایی بیشتر توصیه می کنم این ویدئو رو ببینید:
http://videos-cdn.mozilla.net/firefox4beta/tabcandy_howto.webm
البته اینکه این ویژگی چه فایده ای دارد را بعلت قطعی نبودن تغییرات هنوز من درست متوجه نشده ام ولی با خلاقیتی که از دست اندر کاران بنیاد موزیلا سراغ دارم باید منتظر یکتغییر لذت بخش باشیم
تصویر 2
یکی از مهمترین ویژگیها انتقال tab ها به قسمت بالای نوار آدرس است که البته امکان بازگشت به حالت قبل هم وجود دارد
در حالت پیش فرض Menu Bar دیده نمی شود و قسمتهای مورد نیاز برای کار با مرورگر در یک منوی کوچک نارنجی رنگ در گوشه بالا سمت چپ تعبیه شده که از این لحاظشبیه به اپرا می باشد.(تصویر2 گزینه 2)
البته اگر بخواهید می توانید با یک کلیک را ست در انتهای آخرین tab باز شده و تیک زدن گزینه Menu Bar همان منوی قبلی را ببینید
کلیدهای reload و stop در انتهای آدرس بار تعبیه شده اند که یادآور IE8 می باشد (تصویر2 گزینه3)
نحوه باز شدن tab ها نیز تغییر کرده و با کلیک بر روی لینکهای موجود در یک tab بر خلاف ورژنهای قبلی tab جدید در انتهای همه tabها باز نمی شود و حالتی مانند IE8 دارد.
نکته مهم دیگر اضافه شدن گزینه Sync به منوی tools است (تصویر3) حالا این گزینه چه فایده ای دارد ؟از این به بعد وقتی تنظیمات مربوط به این قسمت را انجام دادید در هر جایی که باشید و کامپوتر شخصیتان را در اختیار نداشته باشید با هر کامپیوتر یا حتی گوشی موبایلی که با آن وبگردی میکنید می توانید با چند کلیک  تنظیمات کامپیوتر شخصیتان از قبیل  bookmarks, history, password و یا حتی tab هایی را که باز بوده اند  به آن وارد کنید .
تصویر3
در پایان یادآوری میکنم این ورژن از مرورگر هنوز در مرحله آزمایشی بوده و ممکن است نواقص یا اشکالاتی داشته باشد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

کلیه نظرات حاوی الفاظ رکیک و توهین آمیز حذف می شوند

Real Time Web Analytics