این نسل بیکار


یک حساب سرانگشتی کردم دیدم از زمانیکه یک فارغ التحصیل شده ام  حدود 6 سال گذشته و  در این مدت بدون هیچگونه محدودیت در استخدام من فقط بیست ماه را کاری داشته ام که بابتش حقوق دریافت کرده ام
یک حساب سر انگشتی بکنیم می بینیم حدودا 27 درصد از اوقات مفید کاری ام را توانسته ام درآمد زا باشم حقیقتی که وقتی بگویم برای این 27 درصد نه بیمه داشته ام نه حقوق مناسب آزار دهنده تر هم میشود و تمام این 6 سال در دوران زمامداری کسانی بوده که ادعا دارند برای ریشه کردن فقر و گسترش عدالت آمده اند و اما 73 درصد باقیمانده این مدت را چه کرده ام؟ خوب مسخره است ولی تمام این مدت را دنبال کار بوده ام یا کارهایی را بصورت آزمایشی بدون حقوق شروع کرده ام و بعد کارفرمای موردنظر گفته نه خیر ما جذبت نمی کنیم.
 خوب البته حق هم دارند بالاخر بین میخ طویله و پارچه ابریشمی دومی بیشتر به کار می آید! حال آنکه میخ طویله مورد نظر
حلال و حرام هم سرش بشود و هر نانی از گلویش پایین نرود و هر کاری را هم با هر عواقبی انجام ندهد کارهایی که شما را می کند عمله ظلم و می شوید بخشی از بدنه ظالم جامعه مسلما برای من میخ طویله با ایدئولوژی خاص خودم فایده ندارد.
حالا من حرصم می گیرد که یک آدم که معلوم نیست کنتور دروغگویی میلیون باری اش چند بار صفر شده بیاید بگوید ما نرخ بیکاری را کم کرده ایم ما برای جوانان فرصت شغلی بوجود آورده ایم! مردک پس من و امثال من چغندریم؟ فردای قیامت من جوان جامعه که باید طی این سالها با در آمدم پس انداز کرده باشم تا خانواده تشکیل دهم ازدواج کنم و به خانواده ام کمک کنم، می آیم یقه ات را می گیرم آقای مسؤول مملکت! والله که نمی گذارم از پل صراط رد بشوی!
فردای قیامت همه گناهان من نوشته شده به نامه اعمال تو است که نادان بودی و نمی توانستی وگفتی می توانم و گند زدی به جوانی من  آقای مسؤول تو می فهمی وقتی یک جوان مثل من دستش با این سن هنوز جلوی پدرش دراز باشد یعنی چه؟
وای اگر از پس امروز بود فردایی که شما و امثال شما سالها باید یک لنگه پا بایستید روی هیزمهای آتش اعمالتان و جوابگوی من و امثال من باشید که جوانیمان به ناکامی گذشت و حسرت و افسوس ...

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

کلیه نظرات حاوی الفاظ رکیک و توهین آمیز حذف می شوند

Real Time Web Analytics